anubis

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Binarita existencie

... poznanie, že za všetkým nachádzam 0 a 1..
BinarityDotkol som sa vesmíru tvoreného niťami binárnej energie a uvedomil som si, že všetka hmota okolo je iba klam. Pozrel som sa na človeka - na tvora vytvoreného množstvom energie, ktorá ho definuje a zároveň limituje. Molekuly, atómy, neutróny a menšie častice, ako zhluky tejto energie pulzovali v rytme, ktorý definovala iná a predsa tá istá energia.

Díval som sa na človeka, ako ním prúdi energia stvorenia a nachádzal som v nej zasa iba 0 a 1. V rôznych usporiadaniach a rôznych rovniciach. Spoznával som niektoré z nich a iným som sa učil, aby som ich mohol použiť pre tvorbu vlastného diela.

A v tom som sa zastavil a uvedomil som si, že všetko je postavené na najprimitívnejšej sústave. Náboženstvo - dobro vs zlo, city - láska vs nenávisť, pocity - teplo vs chlad, pohlavia - muž vs žena. Primitívny binarizmus a predsa tak úžasne komplikovaný. Binarita chromozómov XY rozhodujúca o inej binarite. Binarita dňa a noci.

Genialita toho, čo stvoril túto fikciu z obyčajnej 0 a 1 je obdivuhodná. A možno ich bolo viac. Avšak najúžasnejšie na tom je, že tieto zhluky tvorené 0 a 1 si začali uvedomovať samé seba, dokonca začali formovať vesmír podľa svojich autonómnych predstáv. Stanovili si svoje vlastné pravidlá, stačil len menší základ stvoriteľa a vesmír sa začal hýbať. Primitívne sa stalo komplikovaným a komplikované v svojej podstate jednoduchým.

Ešte sa naučiť obchádzať niektoré ním definované zákonitosti a vzdialenosti stratia význam a čas bude iba smiešnou rovnicou.

Pred dverami | stály odkaz

Komentáre

  1. Fakt dobré!!!
    ÓÓÓóooooo!
    publikované: 09.10.2007 17:10:40 | autor: myro (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Dobrý text
    naozaj sa mi páči... :-)
    publikované: 09.10.2007 18:35:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. .
    pekne je to napisane ..
    ale binarita nie je vsetko, akurat tak je najjednoduchsim sposobom ako ludia vyvstavali kvalitativne/pridavne mena , dlhy \kratky/ a emotivne pojmy/laska, nenavist ../ pre rec .
    Binarita , skor dualita, sluzi ako krajne konce usecky rozsahu pojmu a relativne povedomie o tom , kde medzi nimi pojem je, sa ucime temer neustale od okolia a skusenostami.
    Fascinujuce je ako deti sa rodicovskej relativite ucia
    Binarita je obmedzenie cloveka nie tvorcu a to preto , lebo nase chapanie je obmedzene na chapanie maximalne troch, zriedka viacerych dimenzii. Obmedzene vyukov nie dispoziciu na obmedzene chapanie.
    V reci povacsine vystacime uboho s 1 dimenziou, vid usecka ...a vacsina slov / kvalitativne, emottivne/ je zalozena na existencii protipolu .
    Bez neba niet pekla a naopak .
    add pohlavia : pekna myslienka ale ono su aj hermafroditi na zemi a evolucne najskor sa ukazalo , binarna logika je najlepsia pre jednoduchost a replikovatelnost. Preto stacia dva jedince na tvorenie.
    Ak by ich bolo pritomnych n, musela by byt n-hodnotova logika a ta je
    tazsie realizovatelna ...pfuu fakt tazko realizovatelna.
    publikované: 09.10.2007 19:38:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Pekne Anubis,
    Súvislé texty som u teba už dávno nečítala, no tento sa mi veľmi páči. Vnímanie binarity je u mňa veľmi podobné, ak nie až totožné a je to naozaj geniálne a krásne čisté. No v nímam, že čím je človek ako indivíduum vývojovo ďalej, prirodzene si hľadá viac možností, siaha po "ťažšej" logike a na dva základné prvky akosi zabúda.
    publikované: 09.10.2007 20:22:52 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  5. to ivana
    tak postup na vyssi vyvojovy stupen , a zacni sa rozpravat binarne , pretoze priesotr slov ma zakladnu dimenziu 32
    publikované: 09.10.2007 20:36:27 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Sygon,
    si jeden z tých teoretikov, ktorý za všetkým hľadá svoju vlastnú pravdu?? Nájdem jazyky, v ktorých nepostačí pri základnej dimenzii číslo 32.... no napriek tomu poznám aj dimenziu osobnú, v ktorej mi stačí jeden prvok. A nakoniec, prečo sa tu bavíme o dimenziách? Nechcel Anubis poukázať dobre napísaným článkom na čosi vyššie ako sú len čísla a tvoja matematika???
    publikované: 09.10.2007 20:41:45 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  7. ive
    mas pravdu mozno chcel, mozno vasu binaritu vnimam ako zovseobecnenie ktore mi nesedi a nie to mi pride este genialna.
    Hladam svoju pravdu ak ma nieco zaujme a uplne mi nedochadza co tym autor myslel alebo sa mi to nezda, lebo najdem protiargument...
    jo mam deformaciu iva :)
    ale mne to neda ...hladal cosi vyssie , binarny priestor ...
    to uz tvoj jednoprvkovy spominany sa mi zda viac zaujimavy , a klesnem este nizsie prazdny priestor...
    Ak chcel anubis suhlas so svojim novym nazeranim , tak ano matika bola zbytocna , ale to ja neviem a ani preto neodpisujem , skor sa nezaujate trenujem pisanim ako posudzujem autorov zamer
    publikované: 09.10.2007 20:51:42 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Sygon,
    tento tvoj komentár sa mi už čítal neporovnateľne lepšie ako predošlý, vtedy som musela rozmýšľať o tvojej zaujatosti...
    Tá naša binarita, nie je až také zovšeobecnenie. Najťažšie súdne prípady potrebujú dôjsť k binarite a potom sa musí vybrať jedna pravdivá časť práve z binarity, ku ktorej sa dlhými úvahamy, skúmaním a rôznymi kombináciami došlo.
    K tvojmu prázdnemu priestoru, v ten ja neverím, myslím že aj nič musí byť niečím určené, takže pomyselné prázdno nepoznám a neviem uvažovať o ňom ako o niečom.
    A ešte jedna vec, nezaujate sa trénovať písaním je tu na blogu nemožné, pretože každým komentárom osobne reaguješ na článok autora, ktorý si za ním stojí a tým vlastne otváraš diskusiu, niekedy aj polemiku.
    publikované: 09.10.2007 21:19:14 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  9. iva,
    reagujem casto neosobne, bez vyjadrenia vlastneho nazoru
    po pravde prave ta binarita sudov je dovod , preco by som to nemohla nikdy robit...:( ja zriedka dochadzam k nejakym krajnym bodom ..
    Ale klobuk dole ak to niekto vie.
    publikované: 09.10.2007 21:29:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  10. sygon,
    máš pravdu, klobúk dole, ja takých ľudí poznám a preto viem, koľko dá psychickej námahy dôjsť k jednoduchej binarite.Binarita ako taká je umenie. Podľa mňa. Pekný večer.
    publikované: 09.10.2007 21:32:25 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  11. no...
    pekné...na zamyslenie...jednoduché a veľmi zaujimavé ... ale odľahčím to vtipom...1 0 0 0 1 1 0 1 2 :)
    publikované: 09.10.2007 21:32:25 | autor: stevo (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Binarita
    Tvoje chapanie zivota ma svoje kuzlo, no nie vsetko je zapnute a vypnute v realnom zivote. Co takto city.Volaako ti to tam nepasuje.Zamyslet sa treba aj nad tym, ze peklicko si uzivame uz teraz, a nebicko? Uvidime.
    publikované: 09.10.2007 21:46:25 | autor: Mito (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. RE: Iva
    Krajne riešenia zvyknu byt tie najhorsie. Nemas sa za co hanbit.
    publikované: 09.10.2007 22:01:03 | autor: Mito (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. medzi
    0 a 1, dobrym a zlym, peknym a skaredym je nekonecne vela moznosti. Krajne polohy spajaju vazby, interakcie...
    publikované: 10.10.2007 15:00:21 | autor: bandol (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. "Dotkol som sa vesmíru"...
    dotkol si sa vesmíru...veď to je to úžasné...viac ani netreba...
    publikované: 11.10.2007 21:32:47 | autor: diadem (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. "Díval som sa na človeka"
    Díval si sa na človeka...a zrazu si ho uvidel...stál priamo pred tebou...
    publikované: 11.10.2007 21:35:21 | autor: diadem (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. "A v tom som sa zastavil"...
    A tom si sa zastavil..nádhera...v binarite si objavil samého seba...
    publikované: 11.10.2007 21:37:56 | autor: diadem (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. :-)
    Fí haaaa.....celkom pekná rozprava k binarite :-)
    Kto čítal predchadzajuce autorove diela, vie prečo je to teraz práve BINARITA....no možno to vie len autor sám a ešte ta múza čo vie užasne inšpirovať. Nič nie je singl, všetko má rub aj líc a tak sa divajme naokolo aby sme sa neodeli do rubu .... najkrajšie a najčistejšie veci na tomto svete su úplne jednoduché....su všade a dá sa z nich tešiť aj bes vzburenia feromonov XY .....naučme sa vnímať jednoduché veci, su balzamom na binaritu osudu....žlám veľa krásnych jednoduchych dní :-)
    publikované: 14.10.2007 08:29:29 | autor: eben (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. .
    nema vsetko rub a lic
    publikované: 14.10.2007 11:56:04 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  20. .
    záleží to od uhla pohľadu a ešte od toho načo sa práve dívaš.....
    publikované: 14.10.2007 22:06:28 | autor: eben (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. .
    na monitor
    publikované: 14.10.2007 22:27:07 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  22. hmm
    zaujimave a celkom presvedcitelne, ale ked sa nad tym zamyslis, je to bohuzial iba zjednoduseny pohlad (aj ked z casti asi prave o to ide) na bohuzial iba biologicku a fyzikalnu rovinu. v tejto teorii binarity jednoducho zvysne dimenzie sveta nepasuju...
    publikované: 17.10.2007 13:45:25 | autor: michal (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. sygon,
    iba ak považuješ líce za dobrú a rub za zlú stránku toho istého javu, môžeš mať subjektívny pocit, že nie všetko má rub a líce. lenže dialektika nie je o hodnotení dobra a zla. súhlasím s ebenovým názorom, že rub aj líce sú prítomné úplne vo všetkom.
    publikované: 26.10.2007 18:31:29 | autor: dual (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. to dual
    "su pritomne " nevylucuje ze nie su pritomne aj ine => coz nevylucuje co som pisala
    a ze by museli byt oba ...co je rub a lic sexaulity harmafrodity ?
    publikované: 26.10.2007 18:42:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  25. .
    este ma napada aj veta : neexistuje mnozina vsetkych mnozin , od toho uz je len kusocek od toho , ze ak rub a lic su vo vsektom tak rub a lic su aj v rube a lice . Coz je spor lebo lic neni v rube a rub neni v lici .;
    publikované: 26.10.2007 18:47:17 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Ale sygon...
    toto už vážne preháňaš... ber to ako umelecké dielo a subjektívny názor autora... takýmto spôsobom by sa dalo topiť veľa diel, ale o tom to nie je... už by si to mohla vedieť...
    publikované: 26.10.2007 18:47:44 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  27. .
    ja netopim autora, ak uz to tak vnimas, ale to co si napisal ty.
    Autorove diela, ktore sa mi pacili som ocenila a toto aj ked je napisane pekne sa mi obsahovo nepacilo. To ze je nieco pekne napisane neznamena ze obsahovo si nepremyhslim. A diela netopim ale si vyberam a toto mne stalo za zamyslenie .
    Okrem ytoho ta rada skadlim :}
    publikované: 26.10.2007 18:55:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  28. to iva
    jaj sorry iva , to som si myslela ze mi odpisoval niekto iny.
    Prevetravam mozog , nemusi sa ti to pacit , rada sa hram s vetami.
    publikované: 26.10.2007 19:00:00 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Sygon,
    nevravím, že topiš autora... iba ti radim, aby si brala jeho subjektivny nazor ako nazor...nie všetko, čo sa zhoduje s tym tvojim je spravne a nie všetko čo je ine ako tvoj názor, je nesprávne. No to je na dlhsiu debatu.
    publikované: 26.10.2007 19:01:21 | autor: ivana (e-mail, web, autorizovaný)
  30. ive
    urcite mas pravdu , obcas sa pristihujem pri tom, ze pretlacam svoj nazor . Zvacsa preto, ze si ho chcem preverit a najst v nom chybu . A ked mi niekto oponuje, tak v tom pokracujem.
    Nerobim to vzdy, len mi chyba debater moj oblubeny, je daleko a obcas na blogu si to vykompenzujem ..
    Dobre, prenasam svoju prebytocnu energiu spat k praci :) ked sa nepacia polemiky pod timto clankom .
    publikované: 26.10.2007 19:05:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  31. ej, sygon,
    ale veď dialektika práve hovorí, že jadrom rubu je líce a jadrom líca je rub. kde si nabrala, že také čosi neplatí? môžeš poskytnúť aj podrobnejší dôkaz ako iba tvrdenie, že neexistuje množina množín? :-)
    tvoju otázku na dualitu v sexualite a hermafroditizme považujem za vtip. rovno si sa mohla spýtať, aký rub a líce má slnečná sústava, ty šibalka :-) pre trochu menej informovaných účastníkov diskusie: každý zložitejší predmet alebo jav možno rozložiť na jednoduché útvary, v ktorých nájsť dualitu je prosté.
    publikované: 26.10.2007 22:50:15 | autor: dual (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. .
    neexistuje mnozina VSETKYCH mnozin , isteze mozem poskytnut dokaz kedykolvek.
    Ak mozem cokolvek rozlozit na rub a lic, preco nie rub a lic a stred alebo cokolvek si vymyslim.
    publikované: 27.10.2007 00:03:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  33. dobre, sygon,
    takže ja tvrdím toto: dve protichodne pôsobiace tendencie sú v takom vzťahu, že každá z nich obsahuje v sebe zárodok tej druhej. a ty sa pokúsiš dokázať, že toto tvrdenie neplatí. prípadné ďalšie aspekty vzťahu medzi tými dvoma nemusíme brať do úvahy, pretože nám ide teraz iba o to, či líce môže obsahovať rub a rub môže obsahovať líce. keď poskytneš presvedčivý dôkaz, potom sa môžeme baviť o kúsočku, ktorý delí od seba nemožnosť existencie množiny všetkých množín a nemožnosť existencie rubu v líci a líca v rube.
    samozrejme, môžeš nájsť v čomkoľvek neobmedzený počet prvkov, lenže... tu prichádza k slovu occamova britva :-)
    publikované: 27.10.2007 16:16:59 | autor: dual (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. .
    "či líce môže obsahovať rub a rub môže obsahovať líce"
    A moze obsahovat B a B obsahovat A prave vtedy ked A=B , potom ale ide o rozne pomenovanie tej istej veci.
    To si asi ale nemyslel, ze chces dokazat, napriek tejto vete.
    Skor asi "ci lic moze obsahovat nejaku podcast rubu a naopak."
    Tu by sa asi patrilo zaviest co je rub a lic. Ja si vysvetlujem tieto veci ako disjunktne - nemaju nic spolocne.
    publikované: 27.10.2007 17:07:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  35. dokazem, ze jestvuje aj nieco ine ako 0 a 1...
    jednoducho musi existovat aj nieco ine! a raz som to uz dokazala...
    publikované: 06.12.2007 11:28:37 | autor: certica (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014